Oktatott tárgyak
Táncelőkészítő
gimnasztika (Képességfejlesztés)
A
gimnasztika oktatás elsődleges célja, hogy a gyerekek a táncok
elsajátításához megfelelő erőnlétben legyenek, izomzatuk
gondosan előkészített és bemelegített állapotba
kerüljön
Alapvető cél a sérülések elkerülése, a
testtartási hibák kijavítása, a koordináció és a ritmikai
készség fejlesztése. Fontos a karok, törzs, lábak izomzatának
erősítése, az egyensúlyi helyzet tudatos kialakítása.
További
cél, hogy a gyerek képes legyen testének tudatos kontrolljára,
izomzatának és testrészeinek erősítésére és bemelegítésére,
egyensúlyi helyzete kialakítására és tudatos
alkalmazására.
Lényege:
izomzat gimnasztikus kidolgozottságának, az ízületek, valamint a testrészek egymástól függetlenített mozgásszabadságának, a tudatos mozgáskoordinációnak, a zene és a mozgás összehangoltságának fejlesztése
alkat optimalizálása
formaérzék kialakítása
az erő, a változatos mozgásdinamika, ritmika alkalmazásának ösztönzése
Gyermektánc
A
gyermektánc oktatás elsődleges célja egy olyan egészséges, a
művészetek iránt érdeklődő gyermek nevelése, aki számára
tánctanulás olyan tevékenységi forma, melyben fejlesztheti
fizikális erejét, formálhatja testét, miközben fejlődnek
értelmi képességei, térlátása, ritmusérzéke, munkához való
hozzáállása és kitartása. A tanulók az önfeledt, ám a
későbbiekben egyre tudatosabb mozgás segítségével jobban
megismerkedjenek testük képességeivel, a tér használatával, a
dinamikai variációkkal és az idő, mint zeneiség
alkotóelemével.
Nagyon fontos:
a mozgáskészség fejlesztése
tér és formalátás fejlesztése
önfegyelem növelése
koncentrációkészség és megfigyelőképesség kialakítása
Modern
tánc/Kortárs/Lyrical/Improvizáció
A
technikai képzés elősegíti az oktatási folyamatban
résztvevők számára a saját adottságaik szerinti
képességfejlesztést. Nyitott és értő közösséget nevel. Ezek a táncok egy
belső, mélyebb érzést, érzetet fejeznek ki, amit egy zenén keresztül mesél el a koreográfia. Lényege a
néző elgondolkodtatása, és nem feltétlenül a történet mesélés. A Lyrical stílusban az érzelmi intenzitás fokozása nagyon fontos,emellett a mozdulatművészet vegyítése a különböző modern illetve akár a balett technikákkal. A kortárs tánc látványvilága akár elgondolkodtató, meghökkentő, vagy groteszkbe hajló is lehet.
Jellemzői az izoláció
és koordináció, az éles ritmikai és dinamikus kontrasztok,
törekvés a könnyed előadásmódra.
Az oktatási folyamat célja,
hogy a tanulók, a pedagógus irányításával tudatosan koordinált,
plasztikus, egészséges testet fejlesszenek. Az összeállított
gyakorlatok a testi képességek, a fizikai erő és a koncentrációs
készség fejlesztését szolgálják mindegyik stílusnál.
Lényege:
az esztétikai érzék kialakítása,
zenei ízlésformálás,
a tudatos és rendszeres munkára, nyitottságra és művészi alázatra nevelés,
a vizuális memória fejlesztés és a térben való tájékozódás képességének kialakítása,
táncos képességek, készségek kialakítása és fejlesztése,
a tér, idő szabályainak az életkori sajátosságoknak megfelelő ismerete, tudatos alkalmazása
mozgásmemória fejlesztése és a stílusérzék kialakítása,
a színpad és a színpadi jelenlét általános törvényszerűségeinek megismertetése,
tudatos előadói, táncos magatartás kialakítása és fejlesztése az életkori sajátosságoknak megfelelően.
- kötöttségmentes mozdulatmenet
- release/feszesség egyensúly
- a testközpontból indított mozdulatok fontosságának hangsúlyozása
- Történetek és érzelmek művészi megjelenítésének fontossága
Klasszikus
balett
A
klasszikus balett alapjainak, technikájának megismerése,
használata elengedhetetlen a táncos test kialakításához. A
klasszikus balett-tréning alapelve az izmok természetes és
következetes fejlesztése. Ez az állandósult gyakorlatsor
felkészíti a táncosokat a test magas szintű koordinációjára,
így a későbbiekben bármilyen bonyolult kombináció
végrehajtására. A klasszikus balett technikájának elsajátítása
tehát egyben a testtudat fejlesztését is szolgálja.
Helyes
testtartás, lábhelyzetek, kar koordinációk, pózok, ugrások.

Tánc közben az lehetsz, ami csak lenni akarsz abban a pillanatban.